mandag den 28. december 2009

December

Så blev det december, og det var jo egentligt meningen, at jeg skulle have været hjemme denne jul, men sådan blev det ikke... I stedet blev jeg i Costa Rica for at få lidt flere oplevelser af dette SKØNNE land! Nå, men op til jul var alting en smule IB-stresset, så det var egentligt ikke helt så hyggeligt, men da vi først fik juleferie blev det rigtig sjovt igen. Den første uges tid tog jeg hjem til en veninde, der bor i Puriscal (Hellen fra skolen), hvor vi hyggede os rigtig meget - var ved pool og så videre. De efterfølgende 2 uger var/er jeg hos min hostfamily i en by, der hedder Alajuela. Denne familie er noget for sig selv - men fantastiske om noget. Familien består af mor og far (selvfølgeligt) og 2 piger på min alder (bonus, bonus). Nå, men siden jeg ankom her stod det mere eller mindre på julefest - og vi lavede tamales (nationalret) til alle ugens dage mere eller mindre. Her har jeg lært rigtig mange Ticos (costaricanere) på min egen alder at kende, så det er jo fantastisk! Vi har hygget os rigtig meget her ved juletid.

De næste 3 dage tager jeg med familien på camp, og derefter tager jeg på stranden med den ældste datter af huset, hvor vi skal holde nytår. Umiddelbart efter tager jeg til en anden strand med min veninde Hellen i en uge.

Det blev alt for denne gang - der udkommer indlæg i Lokal Nyt Lolland den 1. februar med yderligere detaljer om juletiden her i Costa Rica.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar