fredag den 15. januar 2010

Haiti - naturen prøver sine kræfter af!

Naturen prøver sine kræfter af for tiden, både hvad gælder vejret hjemme i dk, her i Costa Rica (mega blæse vejr – totalt unormalt), og sidst men ikke mindst den forfærdelig katastrofe i Haiti.

Det er helt sikkert en katastrofe, jeg kommer til at glemme sent. Vi har 4 elever her på skolen fra Haiti, hvor af jeg bor sammen med den ene og den anden er en af mine gode venner – så det har været RIGTIG hårdt at se, hvordan de har måttet lide i uvisheden om, hvad der er sket med deres familie. Heldigvis har de 3 af dem netop fået at vide, at deres nærmeste familie burde være i live, men min gode ven mangler stadig!

Jeg håber alt, hvad jeg kan, at der IKKE er sket noget med den sidstes familie!

Næste weekend tager en del elever til indsamling i et kæmpestorcenter i nærheden af San José – hvor vi bruger hele dagen på at lave performance. Hvis nogen skulle læse dette og have lyst til at give en mønt til vores indsamling er det også muligt via. mig! Send mig en e-mail og vi kan finde ud af noget med kontooverførsel. (Indsamlingen er en smule anderledes, da vi har kontakter til Haiti, så pengene ikke går til ”unødvendig” administration)

Her I Costa Rica er katastrofen en ting, der bliver støttet, da vi ikke skal længere tilbage end et år, hvor Costa Rica selv var ramt - dog ikke helt så slemt.

Det var alt for denne gang!

2 kommentarer:

  1. Hej dejlige hjertevarme og elskede Sarah Sigrid!

    Jeg har i dag sat 500 danske kroner ind på din konto i danske bank!

    På mandag sætter jeg yderligere 150 kriner ind fra Mormor!

    Jeg håber at din gode ven finder sin familie (snart)... Og at jeres indsats for at skaffe penge til nødhjælps-arbejdet bærer frugt!

    Kærlige tanker til dig og din ven!

    SvarSlet