søndag den 7. februar 2010

Project Week

Efter en uges tid i Panama er jeg netop vendt hjem efter at have arbejdet med børn en hel uge. En utrolig spændende og udfordrende oplevelse, hvor jeg sammen med mine kammerater fra College skulle aktivere 32 børn i en alder fra 4-16år (hvilket ikke er helt nemt). Fra at arbejde med de små med kildelege og boldspil til at skulle arrangere sofistikeret lege og samtaler til de store.

Lege eksempler:
- Navnelege (bevægelse)
- Samtaler om de 3 pillars (peace/Conflict Transformation, envirenment, multiculturalisme)
- Smykker
- Thaidance
- Blinde på linje med føre bagerst
- Masker af papir
- Drager lavet først af papir, derefter rigtigt
- Klappelege
- Løbe rundt om kreds (efter bolden er lagt)
- Billede collage
- Mini-fest
- Samtale om godeting (kæp/microfon)
- Avisleg (højeste tårn)
- Tælleleg (kan man vi tælle sammen med lukkede øjne, hold for munden)
- Freeze ”skuespil”
- Sketch med pillar fejl – ret fejlen
- Huah-game (rundkreds – ”skyd”)

Uheldigvis synes en af børnene, at jeg skulle spise en af deres ”DULCE”/”SWEAT” chilies… Det medførte yderst brændende læber/mund!...
Vi boede privat hos en af mine medstuderende, hvor vi boede tætpakket. Det var dog utrolig lækkert, da det gjorde hele projektet billigere, så vi kunne prioritere på børnene i stedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar